Ahad, 11 Januari 2009

EMEL DARI ISKANDAR SYAH ISMAIL

EMEL DARI ISKANDAR SYAH ISMAIL

Mencari Susur Galur Orang Rao

Salam Pak Arisel Ba,

Saya dimaklumkan oleh mak saya yang kami keturunan Rao,kalau tak silap saya disebelah nenek saya ( Rokiah bt Taha).Arwah Moyang saya ini (Tok Taha) berkahwin dgn Arwah Moyang Manja dan semasa hayatnya (Moyang Manja) ini tinggal di kawasan Gali Lurus.Arwah datuk saya yang berkahwin dengan Rokiah Taha bernama Abdullah b. Mokhti.Dengarnya asal usul suku Minang dan pernah menetap di Kuala Gali-sebelah rumah arwah tuk empat tak jauh dari tanah perkuburan kuala gali.

Saya ingin mencari susur galur keturunan Rao,tetapi itu sahaja maklumat yang saya ada.

Iskandar Syah Ismail

1 ulasan:

sutan alam berkata...

encik iskandar syah kalau masih menjenguk blog arwah pak subari ini sila hubungi emel saya wanpahang05@yahoo.com untuk salasilah keturunan. terima kasih.